Geland in Kuala Lumpur...... letterlijk en figuurlijk.

14 april 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Na een prima nachtvlucht met de KLM arriveerde ik woensdag om 15 uur plaatselijke tijd in Kuala Lumpur. Een zeer modern vliegveld en door de snelle afhandeling van controles en bagage stond ik binnen een uur buiten. Het vliegveld ligt 60km buiten Kuala Lumpur, lopen was dus geen optie. Heb mezelf maar verwend met een taxi-ritje i.p.v. een lange busrit. Uiteraard had ik me al ingelezen en inderdaad wilde de eerste taxi chauffeur me direct afzetten. 150 Malaysian Ringgit (€32,-) was volgens hem de prijs. Volgens mij niet, maar hij wilde niet wijken. Dan niet, op naar de volgende...... via de Airport taxi kon ik voor vaste prijs van 70RM naar mn hostel, prima prijs vond ik. Ik kon direct de taxi in en na een uur rijden stond ik in m'n hostel. Eenpersoonskamer met eigen badkamer, wel beetje jammer dat de kamer geen ramen heeft.........gelukkig ben ik niet echt claustrofobisch aangelegd :-)

Na een fikse onweersbui heb ik een rondje gelopen in China Town, waar mijn hostel vlakbij ligt. Bij een tentje op straat een noodle-soep gegeten en later een lekkere cappuccino bij een gezellig koffietentje in de buurt. Beetje op tijd terug naar hostel, want ik weet de weg nog niet goed en in t donker is toch altijd beetje afwachten wie en wat je tegenkomt.

Toch weer even wennen aan alleen in een vreemde stad. Aan de Aziaten, de vreemde taal en gebruiken en de smoezelige straten, huizen en mensen...... Merk dat ik nog erg alert ben op met name mannen, hebben ze geen slechte bedoelingen?

De eerste nacht wel veel wakker geweest, waarschijnlijk vanwege tijdsverschil, maar ook vanwege de airco die veel lawaai maakt en alleen standje 'heel koud' of 'uit' kent......  Daarna op pad via China Town en Bukit Bintang naar o.a. de Petronas Twin Towers. De hele dag gelopen en gezworven door de straten van Kuala Lumpur. Ben niet de enige westerling, overal kom ik backpackers tegen en het grappige is dat iedereen elkaar groet en zo'n beetje dezelfde dingen wil zien. Af en toe lopen we even samen op, maken foto's en nemen ook net zo snel en gemakkelijk weer afscheid.

Kuala Lumpur Kuala Lumpur Petronas Twin Towers

Kuala Lumpur is een grote moderne en groene stad, maar wel overzichtelijk en de meeste bezienswaardigheden zijn prima te lopen. Ik loop een dikke 15 kilometer door de stad en vermaak me prima. Gedurende de dag her en der even verkoeling gezocht in een tentje met airco of een shopping-mall, want het is warm, zeg maar heet..... 34 graden..... Broeierig, klam en gelukkig bewolkt, dat scheelt weer een paar graden.

Lekker gegeten bij een Reggae Bar met veel backpackers en daarna nog een lekkere cappuccino bij een koffietentje. Grappig hoe snel iets vertrouwd voelt, toen ik er binnen stapte werd ik met een grote glimlach verwelkomt: "Hello Miss, welcome again! How was your day?"

Kuala Lumpur

Merk dat ik begin te aarden, begin me al vertrouwd te voelen hier en en heb zin om verdere plannen te maken.

Inmiddels is het alweer vrijdagmiddag hier en Nederland ontwaakt........

Ik wens jullie allen een Goede Vrijdag en Vrolijk Pasen!

Dikke zoen uit Maleisië!

Kuala Lumpur Petronas Twin Towers - foto gekregen van mede-reiziger met een heel goed fototoestel

P.S.: Dank voor alle telefoontjes, What's Appjes, Facebookberichtjes en berichtjes op m'n blog..... zo gaaf dat iedereen meeleeft en meereist!

1. Marc:
    Lekker Cis!

Klinkt als een heerlijk eerste dagje. De reus in Azië ....denk je nu echt dat ze je van de cappuccino kennen? Ben benieuwd hoe ze daar Pasen vieren!? We bewaren een eitje hier voor jou
  2. Annemarie:
    14 april 2017
    Fijne tijd en dikke zoen terug
  3. L lanting:
    14 april 2017
    Veel plezier en pas goed op jezelf.
  4. Elske:
    14 april 2017
    De kop is eraf... het avontuur is begonnen! En mocht je nog een echte china town willen zien, dan ben je natuurlijk van harte welkom:) ook hier zijn er cappuccino's!
  5. Anja:
    14 april 2017
    Fijn dat je er weer zin in hebt en je al weer lekker begint te voelen.
    Heel veel plezier. Dikke knuf
  6. Janny hornstra:
    15 april 2017
    Op naar weer een mooi avontuur in Azië. Leuk om je verhalen weer te lezen Ciska. Geniet en pas goed op jezelf.
  7. Sanny:
    20 april 2017
    Wat ben je ook een dapper dodo...zo met je rugzakkie op pad...als knappe jonge blonde lange godin zijnde in je up!
    Hup, wég uit die vieze drukke stad; de bush in!
  8. Henk en Rikie:
    22 april 2017
    Lieve Cis dit is weer lang niet mis! Geniet ervan we zullen je blijven volgen