Let's go again!

10 april 2017 - Exloo, Nederland

cropped-125819383309180219_ldgqre6o_c1

Het is bijna zover………. Ik ga weer vertrekken voor langere tijd! Vanaf 1 augustus begint het werkende leven weer en is nu het moment om weer af te reizen naar wederom Azië en wellicht Nieuw- Zeeland!

Vorig jaar rond deze tijd schreef ik het volgende voor vertrek:

Deze week is een week van afscheid. De laatste werkdagen bij J&J, de laatste ingrepen en afspraken in de ziekenhuizen, overdrachten, opruimen en afscheid nemen van mensen. Van de vele zakelijke en werk gerelateerde contacten, maar ook van de vele bijzondere vriendschappen en relaties die ontstaan zijn de afgelopen jaren. Afscheid nemen is niet m'n sterkste punt.........

Plannen is wel een van m'n sterke punten........ "In between jobs" is de beste tijd om voor langere tijd te gaan reizen! In m'n agenda staat het begin van de reis ingepland, daarna staat alles open. Een fijne gedachte van tevoren, ik ben benieuwd hoe ik het daadwerkelijk vind als het zover is. Control-freak is tenslotte my middle-name.......

Wat volgde was een geweldige reis van bijna 3 maanden door Cambodja, Vietnam, Laos en Thailand. Wat is er veel veranderd en gebeurd sinds die tijd. Wat heb ik het afgelopen jaar veel meegemaakt, gezien en beleefd, heb ik veel geleerd en keuzes gemaakt, maar bovenal…….. wat ben ik gelukkig en dankbaar dat ik het allemaal heb mogen en kunnen doen. Een tijdje volledig op mezelf aangewezen zijn was precies wat ik nodig had en wat ik nu weer ga doen. Ik hoop dat ik er weer zo van kan genieten!

gowiththeflow

Dinsdagavond vertrek ik vanaf Amsterdam naar Kuala Lumpur in Maleisië en blijf daar in elk geval 4 nachten. Daarna is het plan dat er geen plan is………… Go with the flow, ik zie wel waar ik zin in heb en waar ik terecht kom. Vorig jaar ontdekte ik dat ik het heerlijk vind om niets te plannen tijdens het reizen, niets te moeten en zelf alle keuzes te kunnen maken. Het gaf me zo’n enorm gevoel van vrijheid en geluk.

Ik ga dus in elk geval een deel van Maleisië zien, ik wil heel graag een maand naar Myanmar en dan wellicht nog Indonesië en als laatste Nieuw-Zeeland?

Geen idee hoe het gaat worden, maar een ding is zeker, ik heb er weer onwijs veel zin en ga jullie via mijn blog weer op de hoogte houden!

Knipsel

1. Ank:
    There you go again!!
    Cis, ik wens je een hele fijne reis toe!!
    Geniet er met volle teugen van, maar dat gaat vast lukken.
    Ik ben nu al benieuwd naar je reisverslagen!
    Tot later!!
  2. Harriet en Jan:
    10 april 2017
    Lieve Cis heel veel geluk en plezier.
    Lekker genieten. Wens je een goede reis, maar kom in ieder geval weer heelhuids thuis.
    Zal je weer gaan missen, maar door je verhalen
    ben je toch dichtbij. go girl ga je dromen
    achterna. Dikke knuffel.
  3. Ada:
    10 april 2017
    Veeeeeeel plezier en ga je verhalen zekers lezen !!!
  4. Krista:
    11 april 2017
    Cis, wat ontzettend gaaf weer!! Maak er een mooie tijd en reis van en geniet!!!!
  5. Marloes Leeman:
    11 april 2017
    Lieve Cis, Geniet! Met een dikke hoofdletter G, maar dat komt vast goed. Super gaaf dat je deze reis weer kunt maken! Doe voorzichtig en kom heelhuids terug naar het prachtige Exloo.
  6. Annemarie:
    11 april 2017
    Lieve Ciska , go with the flow..Wat bijzonder om weer zo'n avontuur aan te kunnen gaan ! Geniet ervan ! Ben weer benieuwd naar je mooie foto's en verhalen. Ga je blog zeker volgen .(bedankt ook nog voor je lieve kaartje vanwege mijn moeder ) Liefs Annemarie
  7. Aly:
    11 april 2017
    Ik wens je een heerlijke en een indrukwekkend tijd !
  8. Gé Wierenga:
    11 april 2017
    JE LEEFT maar 1x dus veel geluk op je (niet) geplande reis en laat ons weer genieten van je belevenissen. Liefs Gepiet.
  9. L lanting:
    11 april 2017
    ga jou weer volgen , knap hoor dat je dit doet geniet ervan.
  10. Diny:
    11 april 2017
    Heel plezier ik ga je weer volgen. Alweer benieuwd naar die mooie verslagen. ik wacht in spanning af. goede reis!!!
  11. Marjan Feenstra (MZH):
    11 april 2017
    Geniet ervan. Ga je zeker volgen. Vorige keer was het geweldig om alles te lezen, echt een feestje zulke mooie verhalen en foto's.
  12. Jeannet:
    11 april 2017
    Wij gaan je weer volgen, goede reis en veel plezier!
  13. Ingrid:
    11 april 2017
    Ontzettende mooie beleving en heel veel plezier. Ben wel een tikkeltje jaloers....
  14. Mark L.:
    Goede reis!
  15. Pris:
    Hi reiziger,
    Als je nog tips wil over Myanmar, Bali of Sulawesi ... kom maar door (maar alles op z'n tijd :-)
  16. Marten:
    12 april 2017
    Wauw ciska, wat gaaf. Heel veel plezier en geniet ervan. Zoveel je kan. Absorberen die hap. Hahaha. Gr marten
  17. Anja:
    14 april 2017
    He Cis, you go girl! Geniet ervan en ontzettend veel plezier en fijne tijd gewenst. Tippie van mij, ga de fire flies bezoeken. Kan op 3 plekken in de wereld en in de buurt van KL is er een van. Weet niet zeker of het nu de tijd is, maar ik vond het erg mooi. Het is namelijk niet op film of foto vast te leggen, dus blijft het jouw herinnering. Als je gaat, probeer dan de kleine bootjes waar een gondelier je meeneemt. De grotere gemotoriseerde Chinese boten zijn stuk minder leuk
  18. Brabo:
    14 april 2017
    Stage one; done! Nu naar standje Azië en cultuurslurpen. Enjoy, groets aan KL. Wauwtown nummer 1 deze reis, hugxr
  19. Sanny:
    20 april 2017
    Lief mens, ik verheug me nu al op je verhalen en al je belevenissen! Mag ik zomaar stiekem een beetje mee met je...
    Geniet van elke dag, van alle mooie byzondere dingen, mensen, dieren en natuur.
    Hele dikke zoen, Sanny