Back in Exloo City! Een reis en zomer om nooit te vergeten………

17 oktober 2016 - Exloo, Nederland

Niet in een paar woorden te omschrijven, maar gelukkig heb ik veel geschreven de maanden in Azië en moet het wel ongeveer duidelijk zijn hoe ik heb genoten, wat ik beleefd heb en hoe ik me gevoeld heb. Als iemand me er nu naar vraagt dan komt “fantastisch, onwerkelijk mooi en heel relaxt” het meest in de buurt.

Ik had even tijd nodig om alles op een rijtje te zetten, vandaar dat deze laatste Azië blog even op zich heeft laten wachten........

IMG_4148 Sunset Halong Bay

De reis vanuit Bangkok naar Nederland ging niet helemaal vlekkeloos. Het taxibusje vanuit het hotel vertrok met wat vertraging, waardoor m’n Finse reisgenote erg onrustig werd. Het was druk bij het inchecken en ook bij de douane stonden enorme rijen, dus had ik m’n 3 uur tijd wel nodig. M’n plekje bij de nooduitgang in het vliegtuig was fijn en ik kon er extra lang van genieten………. We waren al een stukje op weg naar de baan, toen het vliegtuig stil ging staan. Even later kwamen er mensen binnen, en weer naar buiten en weer binnen….. Al met al hebben we een uur stil gestaan, het bleek dat er een passagier niet mee wilde werken aan de veiligheidsvoorschriften en dus uit het vliegtuig gehaald werd. Met een dik uur vertraging vertrokken we uiteindelijk. Mijn overstap op Dubai heb ik al rennend net gehaald gelukkig. Helaas dacht Emirates dat ik het niet ging halen en was mijn gereserveerde plek (met extra beenruimte) al vergeven aan iemand anders. De purser vond het wel vervelend en ik mocht uiteindelijk op een nog beter plekje zitten, zonder buren en dus geen gevecht om de armleuning met de buurman of –vrouw en met 3 meter ruimte voor me. Ik kon nog even in de relax-modus blijven, erg fijn!

Aangekomen op Schiphol bedacht ik me ineens dat als ik al moest rennen op Dubai om het vliegtuig te halen, mijn backpack het vast niet gehaald heeft. Inderdaad, die stond nog in Dubai en zou de volgende dag bij mij thuis afgeleverd worden. Dus zonder backpack (wel een beetje raar gevoel) in de trein via Zwolle naar Hoogeveen. Mam en broer Jan stonden me op te wachten, zo fijn om ze weer te zien! Natuurlijk had ik veel te vertellen, maar ze wisten ook al heel veel, omdat ze natuurlijk alle blogs hebben gelezen en ik bijna elke dag wel een What’s Appje stuurde met wat foto’s en mijn locatie. Om 1 uur NL tijd dook ik m’n eigen bed in, wat heerlijk na een reis van 22 uur.

Bijzonder om ’s nachts een keer wakker te worden en even helemaal van de wereld te zijn. Niet weten waar ik was, wie ik was en volledig de draad kwijt. Dat was helemaal nieuw voor me, al die weken in Azië in vreemde bedden heb ik dat geen enkele keer gehad. Het zal we bij een jetlag horen. Om 6 uur klaarwakker en een beetje nagenieten en dommelen…. Even later toch maar opgestaan, ik had tenslotte genoeg te doen. De post, opruimen, paar boodschapjes, bellen, appen, korte bezoekjes en ’s avonds een borrel met de Paardenmeisjes (Peerdewichter, zoals Mariet  het altijd zo mooi zei). Gelukkig was m’n backpack ’s avonds ook afgeleverd en kon ik gaan wassen, opruimen en weer inpakken…………. Inpakken inderdaad, want 2 dagen later mocht ik alweer afreizen!

Deze keer iets dichterbij, naar Flachau in Oostenrijk. Voor VillaVibes mocht ik een Bike en Hike reis begeleiden als reisleidster. Dit was al besproken voordat ik besloot naar Azië te gaan en uiteraard hadden we contact gehad of ik op tijd terug zou zijn en of het ging lukken. M’n lieve vriendinnetje Nicole is uiteindelijk ook meegegaan en samen zijn we vrijdag afgereisd naar Flachau. Ik had besloten om in de relax-modus te blijven en dat lukte eigenlijk best goed. Nicole en ik hebben al veel ski-reizen samen gedaan en zijn naast bevriend ook erg op elkaar ingespeeld. Een heerlijke week volgde, met nieuwe en reeds bekende gasten, prachtig weer, lekker eten en drinken, fantastische omgeving, mooie fiets- en hike routes, leuke en bijzondere gesprekken en heel veel gezelligheid. Heerlijk om zo weer een beetje te landen en te wennen in Europa.

Terug in Exloo begon het echte “werk”, opruimen, schoonmaken, administratie, huis- en tuin onderhoud en vooral veel vrienden en familie zien. Het is ook fijn om weer in je eigen huis en omgeving te zijn. Maar de vraag van VillaVibes of ik nog een Bike en Hike reis wilde begeleiden heb ik uiteraard niet afgeslagen en na 2 weken thuis reisde ik wederom af naar Oostenrijk, deze keer in m'n uppie en naar Filzmoos. Weer volgde een fantastische week in de indrukwekkende bergen met heel veel nieuwe, enthousiaste, leuke, sportieve, prachtige en bijzondere mensen……. Het is en blijft echt een kadootje om reizen te mogen begeleiden. Het heeft me al zoveel mooie en bijzondere momenten en vriendschappen opgeleverd.

image image image

image

Ik zal beide VillaVibes reizen nog als aparte blogs gaan beschrijven binnenkort.

En nu zijn we dus al weer een poosje echt Back in Exloo City………….

Terug in het echte, normale leven, met een backpack vol ervaringen en herinneringen en een rust in m’n hoofd en lijf die ik graag voor altijd vast wil houden. De komende tijd ga ik me oriënteren op de toekomst, ik mag gaan onderzoeken “wat ik wil worden als ik later groot ben”, hoe bijzonder is dat als je de veertig (al even) bent gepasseerd?

Een ding is zeker, deze ervaring smaakt naar meer, ik ben nog lang niet uit gereisd en geschreven. Ik heb dan ook besloten om voorlopig deze blog te blijven bijhouden met alle reizen die ik (hopelijk) nog ga maken. Binnenkort maak ik 2 aparte blogs van de VillaVibes reizen naar Oostenrijk.

Het was een zomer om nooit te vergeten!

En nu?
Ik weet het nog even niet. Door de gesprekken met vrienden en relaties en al schrijvende komen er weer allerlei ideeën boven borrelen, maar een duidelijk beeld heb ik nog niet.

Wordt wederom vervolgd dus!

image