Let's go to the East again!

11 juni 2018 - Exloo, Nederland

30-Adventure-and-Travel-Quotes-24-Adventure-quotes-Sayings

En weer is er de mogelijkheid om voor langere tijd op pad te gaan.......

Dinsdag vertrek ik vanuit Düsseldorf richting Moskou en stap enkele dagen later op de Trans Mongolië Express, de legendarische treinreis door Rusland van maar liefst 7671 kilometer lang. Er zijn meerdere routes oostwaarts vanuit Moskou die allen onder de noemer Trans Siberië Express vallen. De échte Trans Siberië reis gaat van Moskou, via Irkutsk door Siberië naar Vladivostok. Ik kies voor de Trans Mongolië Express, deze trein buigt na Irkutsk af en gaat door Mongolië om dan in Beijing te eindigen.

tiaratours_map_groot

Daar verblijf ik een weekje bij vriendin Elske om dan weer alleen door te reizen naar Japan. En dan?!? Dat staat nog open...... ik zit te denken aan Zuid-Korea en Sri Lanka, maar zoals bekend kunnen mijn plannen nog wel eens wijzigen. Het leuke van alleen reizen is dat je zelf kunt en mag bepalen wat je volgende bestemming is, het geeft zoveel vrijheid!

De start is in elk geval al heel anders dan voorgaande reizen. Ik moest nu veel dingen van tevoren regelen en tickets boeken. Het liefst koop ik een vliegticket naar het oosten en zie dan wel waar ik naar toe ga en wat er op m'n pad komt. Dat is niet mogelijk als je naar Rusland, Mongolië en China wilt vanwege de visa die je voor deze landen nodig hebt. Ze willen werkelijk alles van je weten: alle data van in- en uitreizen van het land, waar je verblijft, hoe lang en waarom, hoeveel geld je hebt, wie er betaald, ik heb uitnodigingsbrieven moeten overleggen en zelfs m'n zorgverzekering moest met een Engelstalige brief komen hoe ik verzekerd ben.......... Een heel pak papierwerk in Russisch, Mongools en Chinees, maar gelukkig met een Engelse vertaling. Bijna niet in korte tijd te doen zonder instanties die ervaring hebben, vandaar dat ik een gespecialiseerde reisorganisatie heb ingeschakeld om alles te boeken en m'n visa te regelen. En hoera! M'n visa zijn binnen: het avontuur kan weer beginnen!

image_manager__t2_zarengold-sonderzug_-_batkhurel_x

De komende weken zal ik veel in de trein zitten, de eerste etappe van Moskou naar Irkutsk is maar liefst 4 dagen en nachten. In Irkutsk ben ik enkele dagen bij het Baikalmeer (het grootste zoetwater meer ter wereld) en reis daarna weer per trein door naar de hoofdstad van Mongolië. Ik ga daar onder andere een meerdaagse tocht per paard doen in het Terelj National Park. Dat wordt even wennen, na jaren dagelijks paardrijden, heb ik nu al meer dan 2 jaar niet op een paard gezeten :-)

images (1) Mongolie

Uiteraard ga ik weer bloggen, ik vind het leuk om mijn belevenissen te delen, maar ook om de herinneringen voor mezelf levendig te houden. Als ik schrijf ben ik veel bewuster van wat ik heb gezien, gedaan en gevoeld én kan ik iedereen op de hoogte houden van m'n belevenissen.

Op naar Москва in Россия, Улан-Батор in Монгол улс en  北京 in 中国.

Ik heb er weer zin in!

1. Anne:
    12 juni 2018
    Geweldig voor je. Jouw aanmoedigingen as zondag bij de Bartje200 op de MTB langs jouw huis had ik natuurlijk niet willen missen maar ik vind dat je een goed excuus hebt! Heel veel plezier en veiligheid en bijzondere momenten! X
  2. Erik:
    12 juni 2018
    Geweldig! Heel veel plezier !
  3. Yvonne:
    12 juni 2018
    Lieverd ik wens je heel veel plezier en zal je
    Blog volgen. Dikke kus
  4. Marloes Leeman:
    12 juni 2018
    Wauw, dat klinkt weer erg gaaf! Veel plezier!!
  5. Riena:
    Veel plezier!
  6. Jacob:
    12 juni 2018
    Ziet er weer uit als een hele mooie reis, heel veel plezier
  7. Evelyn:
    Enjoy😎🤗😗
  8. Yvonne witvoet:
    12 juni 2018
    Ik ga weer met heel veel plezier je blogs lezen en wens je dan ook heel veel plezier, succes en een goede reis😃😘
  9. Petra:
    12 juni 2018
    Heel veel plezier Ciska. Ik kan me alweer verheugen op de foto's.
    Pas goed op jezelf.
    Groetjes; de buuf
  10. WimJan:
    12 juni 2018
    WoW geweldig wat weer een avontuur in het vooruitzicht
    Heel veel succes en plezier!
  11. Ivonne:
    Superleuk!!! Have fun!🍀🍀
  12. Ada:
    12 juni 2018
    Geniet ............... en ik lees met plezier je verhalen x
  13. Ankie:
    12 juni 2018
    Geweldig wat een avontuur en vooral zoveel te ervaren !!!
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar veel lees/-kijk plezier door jou gegeven.
  14. Jeanette:
    12 juni 2018
    Beste ciska heel veel plezier en geniet ervan maar denk in de trein om je spullen want in deze expres weet ik uit betrouwbare bronnen zitten minder betrouwbare types. 😃
  15. Nicolette:
    12 juni 2018
    Jeetje mevrouwtje Globetrotter, wat een leuke nieuwe dingen ga je weer doen! Komt voor mij uit de lucht vallen, maar ja, ik had je dan ook ineens even een tijdje niet gesproken... Ik wens je weer HEUL HEUL HEUL veel plezier! En doe Elske de groeten!
    Liefs uit Rotterdam!
  16. Hennie Dijks:
    Geweldig Ciska!!! Heeeeeeeeelllll veeeeelllll plezierrrrrrr 🤗😁😎💪👍
    Spannend😉
  17. Henk en Rikie:
    12 juni 2018
    Hallo, Ciska ; via jouw moeder wisten wij al van jouw voornemens.
    Veel succes en geniet en geniet er van.
  18. Ina Eggens:
    12 juni 2018
    Cool Cis. Mongolië lijkt mij ook echt geweldig. Veel plezier en ik "volg" je.
  19. Harma:
    Veel plezier !we gaan van je verhalen genieten 😁
  20. Gea:
    We gaan je volgen. Geniet ervan! Dikke doei! 😘
  21. Janny hornstra:
    12 juni 2018
    Je hebt de smaak te pakken. Wat ontzettend leuk en vast weer een hele belevenis. Wens je heel veel plezier en vele veilige kilometers. 🌄🚆🍀
  22. Anja:
    12 juni 2018
    Spasiba!! Zeggen de Russen 😉 Dank je wel voor weer veel mooie verhalen en avonturen. Have fun 🎉
  23. Emy:
    12 juni 2018
    Wauw, wat een mooie plannen!! Benieuwd naar je belevenissen :) Geniet van je reis, x
  24. Elske:
    13 juni 2018
    Het wordt vast en zeker weer een super trip! En zo leuk dat je Peking weer bezoekt! De verboden stad wordt eindelijk ontsloten. Maar eerst de Russen en de Mongolen. Ciao mooie start en een big hug Xe
  25. Janneke Nijholt:
    13 juni 2018
    Super trip...ik ga zeker genieten van je blogs en foto's. Een geweldige tijd en reis gewenst...heel veel plezier ☺
  26. Roelof |Hoving:
    Mooi Ciska,
    ik heb ooit op het station van Moskou gestaan waar de trein vertrok. Niet ingestapt. :)
    Heel veel pelssier.
  27. Roelof |Hoving:
    Plezier :)
  28. G.Leiting:
    18 juni 2018
    Hoi Siska
    Gistermiddag even lekker bij gekletst met je moeder en natuurlijk kwam jou reis ook even langs.
    Ik wens je heel veel reis plezier en ga je natuurlijk weer volgen .
    groetjes Gre